Unawatuna och Mirissa

Hej pa er. Jag brukar lagga in bilder fran varje stalle vi har varit pa, men har inga fran Unawatuna pga att det strulade sig med kameran. Elin har lite fina pa sin kamera sa jag far lagga in dom nagon annan dag. Allt ar iallafall lost nu och jag har ytterligare en ny kamera.

Igar lamnade vi iallafall det stallet och drog till Mirissa. Har har vi solat och badat(som vanligt;) och idag var vi ute pa en utflykt. Och det ar absolut den basta utflykten vi gjort hitills, kanse det haftigaste jag gjort nagonsin. Vi var pa Whale watching, och det var VERKLIGEN over vara forvantingar. Vi fick se runt 10 st blavalar!! Dom var jattestora och hur fina som helst. Vi var omringade av valarna kring baten och dom simmade efter varandra, och blaste upp luft fran dom, och dom dok ner och dom kom sedan upp igen efetr nagra minuter. Och hor och hapna, vi sag till och med delfiner!! Dom simmade ocksa brevid baten, hoppade och var jattefina. Riktigt, riktigt haftigt. Ah jag ar fortfarande helt i extas. Basta, basta, basta pa riktigt lange!!

Imorgon ska vi Yala, till en nationalpark och se fler vilda djur. Och i overmorgon ar det antligen dags for adam's peak:D!! Det ar en bergstopp som ar pa 2243 meter over havet, som vi ska bestiga pa natten klockan 02:00(dom flesta gor det for att fa se den fina soluppgangen). Det kommer bli tungt och tydligen kallt, och det ska ta ungefar 4-5 timmar. Man vandrar sju kilometer upp till toppen, och det ar cirka 5000 trappsteg. Har last lite pa internet och folk sager att det ar "resans mardrom och utmaning". Den platsen ar helig for fyra religioner och alla buddister ska tre ganger i sitt liv besoka templet pa toppen. Hur som sa kommer det bli haftigt och jag har langtat till den har dagen
Jahapp nu verkar det som att den har datan inte vill att jag ska lagga upp mina bilder. Sa det kommer ett stort bildinlagg nagon annan dag.
Nu ska jag simma vidare, pussssssss

Kommentarer
Postat av: Pappa

Njut på , jag ska gå och se ssk vinna mot malmö i kväll puss puss min skatt !

2012-02-24 @ 12:51:35
Postat av: Sandra

Å jäklar va coolt de där lät! Häftig upplevelse! Jag skulle också vilja se valar, ballt, ballt ballt!!



Bestiga de där berget låter inte enkelt, jag hade aldrig klarat det :P hehe, ni kommer förmodligen få se något jättevackert där uppe, så kämpa på!



Alltid lika roligt när du har bloggat!

Nu ska jag snart på tentafest ... inte lika roligt som det du gör, men det får duga för att vara Umeå :)



Puss syster, saknar dig <3

2012-02-24 @ 14:17:00
Postat av: Mamma

Vilka otroligt häftiga saker du får vara med om hjärtat! Lycka till med "bergsklättringen"! Hälsa tjejerna! Puss puss

2012-02-24 @ 16:33:59
Postat av: Felix

2012-02-24 @ 18:02:41
Postat av: Felix

Jag vill också se valar!!!!!!

Saknar dig och lycka till med klättring :)

Puss älskar dig!

2012-02-24 @ 18:04:36
Postat av: Julia Tennorth

Åh vad häftigt!!!!



Ni kommer klara berget galant. Det är bara att springa...



Älskar dig och saknar dig så mycket. Men jag är så glad för din skull att du/ni har det så bra. Ta hand om dig.

2012-02-25 @ 10:18:47
Postat av: farmor

Hej fina Marina,



Du tar verkligen vara på alla möjliga sevärdheter.

Ha det så bra och lycka till med bergsbestigningen.

Saknar dig!

2012-02-25 @ 11:22:19
Postat av: Linnea

Saknar dig, hela familjen hälsaaaaaaaaaaaar PUSS<3

2012-02-25 @ 18:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0